På våran lilla gård, Sirsekulla finns det höns av raserna Dvärg Kochin, Dvärg Wyandotte & Japansk Jumbo vaktel samt Minifår, kaniner, hundar och en katt =)

Ni hittar oss i Småland mellan Växjö & Älmhult, i Gottåsa.

måndag 8 april 2013

Djurena !

I torsdags hämtade jag våra första "höns" 7 nykläckta kycklingar =) 3 st blåa Dvärg Kochin och 4 st guld svartbandade Dvärg Wyandotte. Jag tacka Sonja i Halland för att jag fick köpa dessa underbara små liv =)
Sen i går kom en leverans från Mimmi - 10 st ägg, silver svartbandade Dvärg Wyandotte. Kläck maskinen som jag skulle långa, blev upptagen så nu letar jag med ljus och lykta efter en kläckare så jag kan sätta i gång !
Idag har jag & Nellie ( min lillasyster) som jag har djuren ihop med, varit ute och fotat lite, så här får ni lite bilder =)
                                                          
                                                      Blå dvärg Kochin ca 1 vecka gammal =)



                                                         
                                                    Dv Kochin & Dv Wyandotte


                                                  En liten guld svartbandad Dvärg Wyandotte



                                                     Blixten

                                                         Luddis

                                                              Lilla Blå

                                                              Roxy


                                                                     Kitty



                                                                    Trassel



Bilder på våra hundar - Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund finns på hemsidan - www.wunderbaums.webs.com

och lite information om vårens hundkurser finns på www.smalandshundcenter.blogspot.com


Hoppas ni alla hade en trevlig påsk !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar