På våran lilla gård, Sirsekulla finns det höns av raserna Dvärg Kochin, Dvärg Wyandotte & Japansk Jumbo vaktel samt Minifår, kaniner, hundar och en katt =)

Ni hittar oss i Småland mellan Växjö & Älmhult, i Gottåsa.

onsdag 24 april 2013

Tillökning =)

Idag har vi fått kaninungar =) än så länge 3 st, så får vi se om det blir fler. Vill inte störa mamman så nu låter vi dom vara tills i morgon =)

Idag har jag oxå bokat 10 st ägg av pärlgrå dv Kochin =) och går kläckningen som det ska, så ska jag även kläcka fram dv kochin i färgen röd porslin som jag bytt till mej av en vän =)

En vecka kvar nu, knappt det, tills mina dvärg wyandotte i silver svartbandad färg ska kläckas, det ska bli så spännande =)

Dom andra 7 kycklingarna här hemma växer nu så det knakar, bokstavligen !! och nu kan man även ana om det blir tuppar eller höns =)

Av de 3 blå kochina, är det garanterat en tupp och en höna, den tredje är osäker, och av wyandotterna är det garanterat en tupp än så länge av 4, ev 2.

bilder på alla djuren bjuder jag på igen om några dagar.
Vi har fullt upp med att täta den stora hundgården som ska bli kanin & hönsgård. vi har nämligen haft besök av en iller, eller mink, så lilla Roxy finns ej med oss längre..=(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar