På våran lilla gård, Sirsekulla finns det höns av raserna Dvärg Kochin, Dvärg Wyandotte & Japansk Jumbo vaktel samt Minifår, kaniner, hundar och en katt =)

Ni hittar oss i Småland mellan Växjö & Älmhult, i Gottåsa.

torsdag 11 april 2013

planerar och filurar =)

Mina ägg från silver svart bandade dvärg wyandotter ligger nu i kläckmaskinen, och om 3 veckor får vi se vad som gömmer sig där i =) det är ägg från 2 grupper vilket ger mej ett bredare avelsutbud, plus att mina guld svart bandade kycklingar här hemma är från 2 olika grupper, och dessa bandade kan jag korsar och få färgrena kycklingar =)

och nu har jag dessutom bestämt mej för vilka färger jag ska ha på mina dv kochin =) jag har ju blå, och jag har beställt pärlgrå ägg. och så ska jag köpa svarta & spättade =) jag vill oxå ha vit columbia, men det verkar vara svårare att få tag i..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar