På våran lilla gård, Sirsekulla finns det höns av raserna Dvärg Kochin, Dvärg Wyandotte & Japansk Jumbo vaktel samt Minifår, kaniner, hundar och en katt =)

Ni hittar oss i Småland mellan Växjö & Älmhult, i Gottåsa.

tisdag 21 maj 2013

djurena =)

Kaniungarna & kycklingarna växer för fullt =) det första gruppen kycklingar har bott ute i hönshuset med värmelampa nu ett tag, och när dom slutade använda lampan introducera jag de 4 yngsta för dom. Idag bli första natten tillsammans =)  jag har suttit där ute en timme och alla har gått och lagt sig tillsammans nu, men jag får ut och titta till dom innan jag går och lägger mej igen =)
vaktlarna som jag fick hem blir jg inte klok på. svårt att veta vad det är för kön :P en, den finaste i alla fall - det är en tupp =)

fåren mår väl och dom uppskattar verkligen att det gröna har börjat växa nu =)

I morgon får vi hem en mexikans nakenhund, Bobbi som vi omplacerade i Januari. Det funkar inte riktigt där hon bor nu så hon får komma tillbaka. Ska bli mycket roligt att träffa henne igen <3

här bjuder jag på lite kort =)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar