På våran lilla gård, Sirsekulla finns det höns av raserna Dvärg Kochin, Dvärg Wyandotte & Japansk Jumbo vaktel samt Minifår, kaniner, hundar och en katt =)

Ni hittar oss i Småland mellan Växjö & Älmhult, i Gottåsa.

lördag 11 maj 2013

2 kycklingar till =)

En vän va på en höns marknad i torsdags, och då skickade jag bud med honom. =)
så på kvällen hämta jag två st guld svartbandade dvärg kochin hönor på 9 veckor =) jätte söta och fina är dom. Dom har lite svårt att passa in i min tidigare kycklinggrupp ( 7st, 5 veckors), men det går bättre och bättre. Dom hittar väl snart sin plats i flocken och blir accepterade hoppas jag.
Nu bor kycklingarna dessutom ute i hönshuset dygnet runt. tröttnade på att bära dom in och ut, plus att dom sprätter runt så mycket sågspån inne. Givetvis har dom en "nattlampa".
Dock är småttingarna inne ett tag till, dom är ju bara 2 veckor. Dom har börjat få lite fjädrar och färger nu, så dom börja bli riktigt fina =) ska bli väldigt spännande att se hur dom ser ut när dom är färdig växta =)

Kaninungarna växer så det knakar, och dom börjar bli riktigt vilda nu, och alldeles sockersöta =)

Fåren trivs jätte bra och jag ångrar inte en enda sekund att vi valde att skaffa får. Dom är så trevliga & sociala, små och söta men oxå ganska så busiga =)

I morgon ska vi fota alla djuren så det kommer dyka upp bilder här under dagen.

och på måndag ! på måndag får vi lite tillökning igen =) 2 st japanska jumbo vaktlar =) 2 viltfärgade och 2 vita ! gissa om jag håller på att längta ihjäl mej ! ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar